Criza COVID -19 în EDUCAȚIE ar putea crește cu 10% analfabetismul funcțional . - Comuna Scheia - Informații utile
Ne găsiți și pe

Local

Criza COVID -19 în EDUCAȚIE ar putea crește cu 10% analfabetismul funcțional .

Publicat

on

INTERVIU – Fadia Saadah, director în cadrul Băncii Mondiale:

ȘCOALA trebuie redeschisă în format fizic !

Este important să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor și pentru maximizarea șanselor de a le ține deschise pe viitor. Când sunt deschise, școlile trebuie să se asigure că sunt introduse măsuri adecvate de siguranță, respectate atât de personalul școlar, cât și de către copii”, avertizează Fadia Saadah, Director de Dezvoltare Umană pentru Europa și Asia Centrală în cadrul Băncii Mondiale. Aceasta arată, în răspunsuri la întrebările Edupedu.ro pe tema impactului economic și social al crizei cauzate de pandemia Covid-19 în educație, că, în absența unor măsuri dedicate pentru toți elevii, “ne așteptăm ca absolvenții de liceu din România să câștige cu 9.000 de dolari mai puțin din munca pe care o vor depune pe parcursul vieții, din cauza pierderii de învățare cauzate de Covid-19”. 

Aceasta s-ar traduce, la nivelul economiei țării, într-o pierdere economică anuală de până la 1,4 miliarde de dolari, arată reprezentanta Băncii Mondiale. Iar pentru elevi această criză educațională alimentată de pandemie “ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România”.

Recomandări-cheie ale reprezentantei Băncii Mondiale, Fadia Saadah:

  • Toate eforturile ca școlile să rămână deschise, cu măsuri anti-Covid-19 bine puse la punct. “Creșterea ratei de vaccinare este esentială pentru a ține școlile deschise”
  • “Este important ca România să măsoare nivelul de învățare al elevilor și să îl compare cu situația înregistrată înainte de criza Covid-19.”
  • Reducerea părăsirii timpurii a școlii ar trebui să rămână o prioritate pentru guvern.”
  • Regândirea programelor de instruire a profesorilor este necesară, pentru a-i ajuta pe aceștoa să facă față provocărilor cu care se confruntă. Sfatul Băncii Mondiale este ca această instruire să se alinieze la viitoarele nevoile educaționale viitoare, inclusiv instruirea digitală (…)”.
Interviul pe larg:

Edupedu.ro: Care sunt efectele pandemiei asupra educației din România, conform evaluărilor făcute de experții World Bank pe baza unor indici-cheie, precum abandonul școlar, adâncirea diferențelor dintre rural și urban, pierderile educaționale și cele de dezvoltare a abilităților?

Fadia Saadah: Criza Covid-19 are un impact semnificativ asupra învățării și va adânci inegalitățile în sistemele educaționale din întreaga lume, inclusiv din România. Presiunea asupra serviciilor de educație va mări decalajul pentru grupurile vulnerabile. Închiderile școlilor vor duce, probabil, la un regres al învățării și vor crește abandonul și părăsirea timpurie a școlii, mai ales în rândul celor mai vulnerabili dintre elevi, care vor resimți un impact mai puternic. Criza ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România. Acestea sunt, bineînțeles, predicții, dar referințele la pierderile de învățare din țările vest-europene (precum Anglia, Germania, Italia) indică pierderi semnificative, mai ales printre elevii cei mai dezavantajați. Este important ca România să măsoare nivelul de învățare al elevilor și să îl compare cu situația înregistrată înainte de criza Covid-19.

Edupedu.ro: Ce impact vor avea aceste pierderi educaționale asupra economiei, conform așteptărilor Băncii Mondiale – în termeni precum veniturile din muncă pe care le vor obține actualii elevi pe parcursul carierei lor (așa cum se estimează, la nivel global, aici)?

Fadia Saadah: Efectele Covid-19 asupra educației vor produce un impact de asupra economiei care se va resimți timp de decenii, dacă autoritățile nu acționează pentru a recupera pierderile de învățare și nu protejează capitalul uman al grupurilor afectate. Pierderile de învățare și reducerea anilor de școală pentru grupurile de elevi afectate de Covid-19 vor determina, estimativ, o scădere a veniturilor lor așteptate cu 3,6%. Această evaluare se bazează pe prezumția că un an de școlarizare produce la o creștere a veniturilor cu circa 8%, în medie. Mai puțină învățătură acum înseamnă mai puțină productivitate, mai puține venituri și mai puțină creștere economică pe viitor. 

În absența unor politici eficiente care să fie aplicate în privința elevilor de școală primară și secundară de astăzi, ne așteptăm ca absolvenții de liceu din România să câștige cu 9.000 de dolari mai puțin din munca pe care o vor depune pe parcursul vieții, din cauza pierderii de învățare cauzate de Covid-19. Această valoare este mult mai mare pentru cei săraci și vulnerabili, care au suferit o pierdere de învățare mai mare și, prin urmare, vor resimți o reducere mai mare a veniturilor lor viitoare.

Agregat, pierderile de învățare cauzate de Covid-19 s-ar putea traduce, în ansamblu, într-o pierdere economică anuală de până la 1,4 miliarde de dolari (paritatea puterii de cumpărare – 2011).În acest context, România are nevoie să protejeze bugetul educației, să asigure acțiuni remediale pentru recuperarea pierderilor de învățare, să prevină abandonul școlar și să investească în clădirea unui sistem educațional rezilient, mai bine echipat pentru a face față unor crize viitoare.

Edupedu.ro: Rata abandonului școlar din România este foarte ridicată. Este măsurată prin indiceele de părăsire timpurie a școlii pentru grupa de vârstă 18-24 de ani, care în 2020 a fost de 15,6% (tineri care au terminat clasa a 8-a). Încotro credeți că ar trebui să se îndrepte atenția guvernului, pentru a contracara în mod adecvat astfel de probleme structurale?

Fadia Saadah: Părăsirea timpurie a școlii și abandonul au consecințe semnificative la nivel individual și al societății, precum un risc sporit de șomaj, venituri diminuate pe parcursul vieții, sărăcie, excluziune socială. Acestea pot produce costuri publice și sociale foarte mari, precum venituri fiscale mai mici și costuri mai ridicate pentru serviciile publice precum sănătatea, justiția penală, plăți de ajutoare sociale. 

Sursă –  www.edupedu.ro

                                                                                        www.comunascheia.ro

Continue Reading
Publicitate

Trimite un like la pagină daca ți-a plăcut articolul

Scrie un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

buton-whatsapp